Aukioloajat
Cart 0 0,00 

Monark Karin 3-v

699,00 

Ominaisuudet
Maksutavat
Toimitus

Klassinen kaupunkipyörän tyyli yhdistyy nykyaikaiseen tekniikkaan. Karinissa on laadukas alumiinirunko, Shimanon 3-vaihteinen Nexus-napavaihteisto ja monipuolinen vakiovarustelu. Rennon, pystyn ajoasennon tuomaa mukavuutta korostavat leveä satula ja reilulla ilmatilalla varustetut 28" renkaat.

Vaihteisto: Shimano Nexus 3
Jarrut: Jalkajarru / V-jarru
Rengaskoko: 28" (40-622)
Runkomateriaali: Alumiini
Verkkokaupan maksunvälittäjänämme toimii Paytrail Oyj. Verkkokaupan kassalla käytössäsi ovat seuraavat maksutavat:
-Kotimaisten pankkien verkkomaksut
-Visa- ja Master Card -luottokortit
-Mobile Pay
-Collector-osamaksu


Myymälässä voit maksaa käteisen lisäksi debit-korteilla, Visa- ja Master Card-luottokorteilla sekä Resurs Bank -luotolla.
Verkkokaupasta tilattu, varastosta löytyvä polkupyörä lähetetään 1-2 arkipäivän kuluessa. Käytämme toimitukseen Netluxin kotiinkuljetuspalvelua. Voit myös noutaa tilauksesi myymälästämme.

Hinnat:
Nouto myymälästä: 0,00 €
Netlux (toimitus ovelle): 25,00 € 


Ilmaisen toimituksen rajat:
Netlux (toimitus ovelle): 2000 € ->
Kokosuositukset

Runko ja haarukka

  • Runkomateriaali: Alumiini
  • Etuhaarukka: Teräs

Voimansiirto

  • Vaihteisto: Shimano Nexus 3
  • Vaihdekahva: Shimano Nexus, kiertokahva
  • Kampisarja: Spectra, alumiinia
  • Eturatas: 42t
  • Takaratas: Shimano Nexus, 20t
  • Ketju: KMC RB

Jarrut

  • Takajarru: Jalkajarru
  • Etujarru: V-jarru

Vanteet ja renkaat

  • Vanteet: Alumiinia
  • Renkaat: Spectra Pergo Duramax Reflex, 40-622

Ohjaamo

  • Satula: Spectra Commo
  • Satulatolppa: Alumiinia, 27.2 mm
  • Ohjaintanko: Alumiinia
  • Ohjainkannatin: Alumiini / teräs
  • Kädensijat: Herrmans Primergo
  • Polkimet: Muovia, luistamaton pinta

Varusteet

  • Lokasuojat: Teräs
  • Tavarateline: Teräs
  • Lukko: AXA, kiinteä runkolukko
  • Ketjusuoja: Teräs
  • Seisontatuki: Teräs
  • Valot: Paristokäyttöiset led-valot
  • Etukori: Teräs, kiinteä asennus

Lisätiedot

Merkki

Monark

Rengaskoko

28"

Värit

Musta, Vaalea lila (matta), Valkoinen

Runkotakuu

10 vuotta

Komponenttien takuu

2 vuotta

Koko

47 cm, 51 cm

Jos haluamaasi tuotetta ei juuri nyt olisikaan saldoilla, se saattaa silti olla tilattavissa. Jos haluat tiedustella kaupasta puuttuvaa tuotetta tai sen koko- tai väriversiota, täytä oheinen lomake niin selvitämme asian! Voit käyttää lomaketta mihin tahansa kysymykseen. Vaihda aihe halutessasi tuotenimestä joksikin muuksi.
Yhteydenottolomake yleinen (#2)
Pelkkä ajajan kokonaispituus ei aina riitä sopivan koon määrittämiseen. Myös raajojen pituuksilla, liikkuvuudella, pyörän ajatellulla käyttötarkoituksella on oma roolinsa yhtälössä. Geometriatiedot helpottavat eri pyörämallien vertailua.
Emäputken pituus (tai korkeus) vaikuttaa ohjaintangon korkeuteen. Yleensä emäputken yläreunan ja ohjainkannattimen välissä on holkkeja, joiden avulla ohjaintangon korkeutta voi hienosäätää.
Keskiön pudotus kertoo kuinka paljon keskiö on alempana kuin napojen akseleiden väliin vedetty vaakasuora linja.  Matalampi keskiö madaltaa pyörän painopistettä ja vakauttaa ajamista. Kääntöpuolena polkimilla on suurempi todennäköisyys osua kiviin maastoajossa.
Vastoin yleisiä uskomuksia, pelkkä lyhyt takahaarukka ei tee pyörästä ketterää kääntymään. Lyhyt takahaarukka helpottaa keulan keventämistä, joka voi olla hyvä tai huono asia riippuen pyörästä ja ajotyylistäsi. Takahaarukan pituus vaikuttaa omalta osaan siihen, mihin kohtaa pyörää ajaja asettuu pituussuunnassa.
Satulakulma kertoo satulaputken (pystyputki) kulman suhteessa maahan. Moderneissa pyörissä käytetään melkko jyrkkiä kulmia ajajan asettamiseksi mahdollisimman lähelle keskiölinjaa polkemisen tehokkuuden parantamiseksi.
Satulaputken pituutta käytetään usein ilmaisemaan rungon kokoa. Satulaputki mitataan usein keskiön keskeltä satulaputken päähän (C-T). Jotkut valmistajat käyttävät myös virtuaalista mittaa, jolloin mittaus tapahtuu keskiöstä oletettuun vaakasuoraan linjaan. 
Efektiivinen vaakaputki on vaakasuora linja emäputken keskeltä satulaputken keskelle. Jos reach-mittaa ei ole saatavilla, efektiivisen vaakaputken mittaa voidaan käyttää eri pyörien vertailussa.
Rungon ulottuvuus, eli reach mitataan vaakasuoraan keskiöakselin keskilinjasta emäputken yläreunan keskelle. Reach-mitta vaikuttaa mm. ajoasennon pituuteen. Reachin avulla eri runkojen vertailu on tehokasta, sillä se jättää huomiotta satulakulman vaikutuksen mittaan. Emäputken pituuden ja ohjauskulman vaikutus kannattaa kuitenkin huomioida.
Rungon korkeus, eli stack mitataan pystysuorassa linjassa keskiön keskilinjalta emäputken yläreunaan. Yleistäen voidaan sanoa, että mitä korkeampi stack-mitta, sitä pystympi ajoasento on lähtökohtaisesti.
Ohjauskulma kertoo maan ja rungon emäputken välisen kulman. Loiva kulma hidastaa ohjausta, mutta on vakaampi alamäissä ja kovissa vauhdeissa. Jyrkempi kulma nopeuttaa ohjausta ja vastaavasti saa pyörän tuntumaan kiikkerämmältä kovissa vauhdeissa.
47
51
Rungon koko
47 cm
Pystyputki (B)
470 mm
Vaakaputki (C)
528 mm
Reach (D)
383 mm
Takahaarukka (E)
480 mm
Stack (F)
607 mm
Emäputki (G)
173 mm
Satulakulma (H)
72°
Ohjauskulma (I)
71°
Keskiön pudotus (J)
65 mm
Rungon koko
51 cm
Pystyputki (B)
510 mm
Vaakaputki (C)
569 mm
Reach (D)
403 mm
Takahaarukka (E)
480 mm
Stack (F)
607 mm
Emäputki (G)
173 mm
Satulakulma (H)
71°
Ohjauskulma (I)
71°
Keskiön pudotus (J)
65 mm

Surkeasta pojasta pyörämaailman aateliseksi

Vuonna 1883 Hallandin länsirannikolla syntyy pieni poika, joka saa nimekseen Birger. Vaikeina aikoina Birger annetaan adoptoitavaksi ja onnekseen päätyy Emman ja Davidin rakastavaan huomaan. Aikuisuuden kynnyksellä, 1900-luvun alussa Birger haaveili pääsevänsä pois köyhyyden ikeestä ja maataloustöistä. Hän halusi laskea ja kirjoittaa. Heti täysi-ikäisyyden saavutettuaan, Birger avasi oman kauppansa suurine tavoitteineen. Hetken kaupantekoa kokeiltuaan, Birger huomasi tulosten olevan hyviä ja että polkupyörien kysyntä oli kasvussa.

Muutamia vuosia kauppansa avaamisen jälkeen Birger päättää panostaa polkupyörien myyntiin. Hän alkaa hankkia polkupyörien osia ja rakentaa itse polkupyöriä. Birgerin visiona on laatu, johon kaikilla on varaa - polkupyörien kuninkaallinen (Monark). Parikymmentä vuotta myöhemmin oli aika ottaa seuraava askel. Kuten useat määrätietoiset yrittäjät, myös Birger kohtasi vastarintaa pienessä Ruotsin länsirannikon kaupungissa. Sekä Varbergin asukkaat että paikalliset pankit nuuskivat Birgerin liiketoimintaa, eikä kiitoksia sadellut. Vastoinkäymisten sisuunnuttamana Birger avasi Varbergiin oman polkupyörätehtaansa - saman, jossa Monark-pyöriä valmistetaan edelleen.

Vuonna 1937 Birger hankki liiketoimintansa laajentamiseksi Värnamon kumitehtaan. Tehtaassa valmistettiin renkaita, letkuja ja muita kumisia tuotteita. Samana vuonna Birger sai kirjepostia eräältä lääkäriltä Uplannin kunnasta. Kyseinen lääkäri oli huolissaan paikallisen myllyn tulevaisuudesta ja myllyn alasajon aiheuttamasta työttömyydestä ja köyhyydestä. Birger matkusti pohjoiseen tutkiakseen mahdollisuuksiaan seutukunnan auttamiseksi. Birger löysi Tobon myllyn. Jo olemassa olevan polkupyöräliiketoimintansa lisäksi Monark käynnisti suksien, radioiden ja televisioiden valmistuksen Tobossa. 

19. lokakuuta 1944 Birger meni kotiinsa tavanomaiselle lounastauolleen. Lounaan jälkeisten nokosten aikana Birger sai veritulpan ja polkupyörämonarkin sydän löi viimeisen iskunsa. Monarkin tarina ei kuitenkaan loppunut. Voitettiinpa Monark-pyörällä jopa Italian ympäriajo. Gösta Pettersson oli ensimmäinen Giron voittanut ruotsalainen. 

Monark elää ja voi hyvin edelleen. Monark ja sisarmerkki Crescent kuuluvat Cycleurope-konserniin, johon kuuluu monien merkkien lisäksi myös italialainen Bianchi. Yhteistyö ja jaetut suunnittelu- ja valmistusresurssit konsernin merkkien välillä mahdollistavat Birgerin alkuperäisen vision jatkumisen - laadukkaita pyöriä, joihin kaikilla on varaa.
Ylös
Haetaan kausityöntekijää
LUE LISÄÄ
crossmenuarrow-right-circlechevron-up-circle
Ostoskori
Ostoskorisi on tyhjä

Näyttää siltä, ettet ole vielä tehnyt valintaasi.