Aukioloajat
Cart 0 0,00 

Specialized Stumpjumper Alloy

2399,00 

Poista
Kokosuositukset
Ominaisuudet
Maksutavat
Toimitus

Specialized Stumpjumper Alloy yhdistää alumiinirungon, uusitun jousituksen ja progressiivisen trail-geometrian kevyeksi ja äärimmäisen kestäväksi kokonaisuudeksi. Selkeätoiminen SRAM SX Eagle -vaihteisto ja 140/130 mm joustoa tekevät Stumpjumperista houkuttelevan vaihtoehdon ensimmäiseksi trail-maastopyöräksi.

Verkkokaupan maksunvälittäjänämme toimii Paytrail Oyj. Verkkokaupan kassalla käytössäsi ovat seuraavat maksutavat:
-Kotimaisten pankkien verkkomaksut
-Visa- ja Master Card -luottokortit
-Mobile Pay
-Collector-osamaksu


Myymälässä voit maksaa käteisen lisäksi debit-korteilla, Visa- ja Master Card-luottokorteilla sekä Resurs Bank -luotolla.
Verkkokaupasta tilattu, varastosta löytyvä polkupyörä lähetetään 1-2 arkipäivän kuluessa. Käytämme toimitukseen Matkahuollon palvelua. Voit valita kassalla sinulle parhaiten sopivan noutopisteen. Voit myös noutaa tilauksesi myymälästämme.

Hinnat:
Nouto myymälästä: 0,00 €
Matkahuollon Bussipaketti: 25,00 € 
Matkahuollon Kotijakelu: 50,00 €

Ilmaisen toimituksen rajat:
Matkahuollon Bussipaketti: 1000,00 € >
Matkahuollon Kotijakelu: 2000,00 € >
Jousitus: RockShox 35 Silver / X-Fusion 02 Pro RL
Joustomatka: 140 / 130 mm
Renkaat: Specialized Purgatory / Butcher
Jarrut: Tektro Gemini Comp

Runko

  • Runko: Alumiini
  • Takahaarukka: Alumiini
  • Geometria: 29 Trail

Jousitus

  • Etuhaarukka: RockShox 35 Silver, SoloAir
  • Joustomatka edessä: 140 mm
  • Takaiskari: X-Fusion 02 Pro RL
  • Takaiskarin mitta (S1): 190x42.5 mm
  • Takaiskarin mitta (S2-S6): 190x45 mm
  • Joustomatka takana: 130 mm

Voimansiirto

  • Takavaihtaja: SRAM SX Eagle, 12 vaihdetta
  • Vaihdevipu: SRAM SX Eagle, 12 vaihdetta
  • Ketju: SRAM SX Eagle
  • Rataspakka: SRAM PG-1210 Eagle, 11-50t
  • Kammet: SRAM SX Eagle, DUB
  • Eturatas: 40t

Jarrut

  • Jarrut: Tektro Gemini Comp, hydrauliset levyjarrut
  • Jarrulevyt: Tektro, 200 / 180 mm

Kiekot ja renkaat

  • Eturengas: Specialized Butcher, GRID, 29x2.3"
  • Takarengas: Specialized Purgatory, GRID, 29x2.3"
  • Vanteet: Roval, alumiinia, tubeless ready, 30 mm sisäleveys
  • Takanapa: Alumiinia, suljetut kasettilaakerit
  • Etunapa: Alumiinia, suljetut kasettilaakerit

Ohjaamo

  • Ohjainkannatin: Specialized Trail, alumiinia, 35 mm tangolle
  • Satulatolppa: TranzX, hissitolppa, 34.9 mm
  • Kädensijat: Specialized Trail
  • Satula: Specialized Body Geometry Bridge, teräskiskot
  • Ohjaintanko: Specialized, 6061-alumiinia, 30 mm nousu, leveys 780 mm

Lisätiedot

Merkki

Specialized

Koot

S1, S2, S3, S4, S5, S6

Rengaskoko

29"

Runkotakuu

Elinikäinen (1. omistaja)

Komponenttien takuu

2 vuotta

Maalitakuu

2 vuotta

Värit

Satin Black / Smoke, Satin Blaze / Black

Jos haluamaasi tuotetta ei juuri nyt olisikaan saldoilla, se saattaa silti olla tilattavissa. Jos haluat tiedustella kaupasta puuttuvaa tuotetta tai sen koko- tai väriversiota, täytä oheinen lomake niin selvitämme asian! Voit käyttää lomaketta mihin tahansa kysymykseen. Vaihda aihe halutessasi tuotenimestä joksikin muuksi.
Pelkkä ajajan kokonaispituus ei aina riitä sopivan koon määrittämiseen. Myös raajojen pituuksilla, liikkuvuudella, pyörän ajatellulla käyttötarkoituksella on oma roolinsa yhtälössä. Geometriatiedot helpottavat eri pyörämallien vertailua.
Emäputken pituus (tai korkeus) vaikuttaa ohjaintangon korkeuteen. Yleensä emäputken yläreunan ja ohjainkannattimen välissä on holkkeja, joiden avulla ohjaintangon korkeutta voi hienosäätää.
Keskiön pudotus kertoo kuinka paljon keskiö on alempana kuin napojen akseleiden väliin vedetty vaakasuora linja.  Matalampi keskiö madaltaa pyörän painopistettä ja vakauttaa ajamista. Kääntöpuolena polkimilla on suurempi todennäköisyys osua kiviin maastoajossa.
Rungon seisomakorkeus (standover) antaa osviittaa siitä, minkä pituinen jalan sisämitan tulisi olla, että pyörän päältä voi laskeutua alas ongelmitta.
Vastoin yleisiä uskomuksia, pelkkä lyhyt takahaarukka ei tee pyörästä ketterää kääntymään. Lyhyt takahaarukka helpottaa keulan keventämistä, joka voi olla hyvä tai huono asia riippuen pyörästä ja ajotyylistäsi. Takahaarukan pituus vaikuttaa omalta osaan siihen, mihin kohtaa pyörää ajaja asettuu pituussuunnassa.
Akseliväli kertoo vaakasuoran mitan etu- ja taka-akselin keskikohtien välillä. Pidempi akseliväli tekee pyörästä vakaamman ajaa. Moderneissa maastopyörissä käytetään pitkiä akselivälejä, sillä siitä ei ole ajettavuudelle haittaa kunhan geometria on muuten kunnossa.
Satulakulma kertoo satulaputken (pystyputki) kulman suhteessa maahan. Moderneissa pyörissä käytetään melkko jyrkkiä kulmia ajajan asettamiseksi mahdollisimman lähelle keskiölinjaa polkemisen tehokkuuden parantamiseksi.
Satulaputken pituutta käytetään usein ilmaisemaan rungon kokoa. Satulaputki mitataan usein keskiön keskeltä satulaputken päähän (C-T). Jotkut valmistajat käyttävät myös virtuaalista mittaa, jolloin mittaus tapahtuu keskiöstä oletettuun vaakasuoraan linjaan. 
Efektiivinen vaakaputki on vaakasuora linja emäputken keskeltä satulaputken keskelle. Jos reach-mittaa ei ole saatavilla, efektiivisen vaakaputken mittaa voidaan käyttää eri pyörien vertailussa.
Rungon ulottuvuus, eli reach mitataan vaakasuoraan keskiöakselin keskilinjasta emäputken yläreunan keskelle. Reach-mitta vaikuttaa mm. ajoasennon pituuteen. Reachin avulla eri runkojen vertailu on tehokasta, sillä se jättää huomiotta satulakulman vaikutuksen mittaan. Emäputken pituuden ja ohjauskulman vaikutus kannattaa kuitenkin huomioida.
Rungon korkeus, eli stack mitataan pystysuorassa linjassa keskiön keskilinjalta emäputken yläreunaan. Yleistäen voidaan sanoa, että mitä korkeampi stack-mitta, sitä pystympi ajoasento on lähtökohtaisesti.
Ohjauskulma kertoo maan ja rungon emäputken välisen kulman. Loiva kulma hidastaa ohjausta, mutta on vakaampi alamäissä ja kovissa vauhdeissa. Jyrkempi kulma nopeuttaa ohjausta ja vastaavasti saa pyörän tuntumaan kiikkerämmältä kovissa vauhdeissa.
XS
S
M
L
XL
XXL
Rungon koko
38.5 cm
Pystyputki (B)
385 mm
Vaakaputki (C)
545 mm
Satulakulma (D)
78.2° / 77.7°
Ohjauskulma (E)
65.5° / 65°
Emäputki (F)
100 mm
Takahaarukka (G)
440 / 444 mm
Akseliväli (H)
1164 / 1168 mm
Stack (I)
614 / 618 mm
Reach (J)
416 / 410 mm
Seisomakorkeus (K)
742 mm
Keskiön pudotus (L)
40 / 47 mm
Rungon koko
38.5 cm
Pystyputki (B)
385 mm
Vaakaputki (C)
563 mm
Satulakulma (D)
78.2° / 77.7°
Ohjauskulma (E)
65.5° / 65°
Emäputki (F)
100 mm
Takahaarukka (G)
440 / 444 mm
Akseliväli (H)
1208 / 1212 mm
Stack (I)
609 / 613 mm
Reach (J)
435 / 430 mm
Seisomakorkeus (K)
742 mm
Keskiön pudotus (L)
35 / 42 mm
Rungon koko
40.5 cm
Pystyputki (B)
405 mm
Vaakaputki (C)
586 mm
Satulakulma (D)
77.9° / 77.5°
Ohjauskulma (E)
65.5° / 65°
Emäputki (F)
110 mm
Takahaarukka (G)
440 / 444 mm
Akseliväli (H)
1208 / 1212 mm
Stack (I)
618 / 623 mm
Reach (J)
455 / 450 mm
Seisomakorkeus (K)
750 mm
Keskiön pudotus (L)
35 / 42 mm
Rungon koko
42.5 cm
Pystyputki (B)
425 mm
Vaakaputki (C)
615 mm
Satulakulma (D)
77.7° / 77.2°
Ohjauskulma (E)
65.5° / 65°
Emäputki (F)
120 mm
Takahaarukka (G)
440 / 444 mm
Akseliväli (H)
1237 / 1241 mm
Stack (I)
627 / 631 mm
Reach (J)
480 / 475 mm
Seisomakorkeus (K)
753 mm
Keskiön pudotus (L)
35 / 42 mm
Rungon koko
44.5 cm
Pystyputki (B)
445 mm
Vaakaputki (C)
643 mm
Satulakulma (D)
77.5° / 77°
Ohjauskulma (E)
65.5° / 65°
Emäputki (F)
130 mm
Takahaarukka (G)
450 / 454 mm
Akseliväli (H)
1276 / 1280 mm
Stack (I)
640 / 639 mm
Reach (J)
505 / 500
Seisomakorkeus (K)
777 mm
Keskiön pudotus (L)
35 / 42 mm
Rungon koko
46.5 cm
Pystyputki (B)
465 mm
Vaakaputki (C)
676 mm
Satulakulma (D)
77.3° / 76.9°
Ohjauskulma (E)
65.5° / 65°
Emäputki (F)
140 mm
Takahaarukka (G)
450 / 454 mm
Akseliväli (H)
1311 / 1315 mm
Stack (I)
644 / 649 mm
Reach (J)
535 / 530 mm
Seisomakorkeus (K)
784 mm
Keskiön pudotus (L)
35 / 42 mm

Trail-pyörien mittapuu

Uuden Stumpjumperin suunnitteluun asetettiin kunnianhimoisia tavoitteita. Pyörän tulisi loistaa kaiken tyyppisissä maastoissa ja erilaisten kuskien alla. Sen saavuttamiseksi rungosta veistettiin pois painoa kestävyyden kärsimättä, runkogeometriaa viilattiin ja jousituksen kinematiikkaa hienosäädettiin. Lopputuloksena on kiertojäykkä, herkästi reagoiva runko, joka tekee kenestä tahansa paremman maastopyöräilijän. Lukemattomien jousituslaboratoriossa ja testimaastoissa vietettyjen tuntien jälkeen syntyi jousitusrakenne, joka hakee vertaistaan 130 mm joustomatkan kategoriassa. Se suodattaa isot tärskyt kuin paljon pidemmällä joustomatkalla varustettu pyörä, on ketterä joka tilanteessa ja nousee mäkiä kuin siinä olisi moottori.

Stumpjumperin progressiivinen geometria on moderni ja sopii erilaisille ajajille. Geometria on pitkä ja matala, siinä on loiva ohjauskulma, lyhyt haarukan offset ja jyrkempi satulakulma. Nämä numerot yhdistyvät vakaaksi, mutkia syöväksi, tehokkaasti kiipeäväksi maastopyöräksi joka on parempi joka tilanteessa. FlipChip -geometriasäätö mahdollistaa millintarkan hienosäädön, joten saat Stumpjumperista varmasti mieleisesi. Rider-First Engineered™ -rungoissa ominaisuudet pysyvät samana runkokoosta riippumatta. Olitpa sitten S1-kokoisella rungolla hyppivä kikkailija tai pitkän ohjaamon vaativa alamäkipolkujen kaahaaja, saat käyttöösi tarkat kaarreajo-ominaisuudet ja täydellisesti tasapainossa olevan etu- ja takapään - kevyimmässä mahdollisessa paketissa.

MYYMÄLÄN AUKIOLOAJAT

Maanantai:    
    10.00 - 18.00
Tiistai:    
    10.00 -18.00
Keskiviikko:    
    10.00 - 18.00
Torstai:    
    10.00 - 18.00
Perjantai:    
    10.00 - 18.00
Lauantai:
    10.00 -14.00
Sunnuntai:
    Suljettu

Asiakaspalvelu

09 292 2799
jarvenpaanfillarihuolto@elisanet.fi
Sulje (X)
Ylös
starmenuchevron-up-circle
Ostoskori
Ostoskorisi on tyhjä

Näyttää siltä, ettet ole vielä tehnyt valintaasi.