Aukioloajat
Cart 0 0,00 

Specialized Turbo Levo

5899,00 

Poista
Kokosuositukset
Ominaisuudet
Maksutavat
Toimitus

Uusi Turbo Levo tuo kehittyneimmän sähkömaastopyörärungon, -moottorin ja akkujärjestelmän yhä useampien pyöräilijöiden ulottuville. Edistynyt M5-alumiinirunko sekä jouhea ja tehokas moottori on yhdistetty hinta-laatusuhteeltaan loistaviin voimansiirto-, jarru- ja jousituskomponentteihin. Lopputuloksena on sähkömaastopyörä, joka jättää varjoonsa monet kalliimmatkin kilpailijansa.

Verkkokaupan maksunvälittäjänämme toimii Paytrail Oyj. Verkkokaupan kassalla käytössäsi ovat seuraavat maksutavat:
-Kotimaisten pankkien verkkomaksut
-Visa- ja Master Card -luottokortit
-Mobile Pay
-Collector-osamaksu


Myymälässä voit maksaa käteisen lisäksi debit-korteilla, Visa- ja Master Card-luottokorteilla sekä Resurs Bank -luotolla.
Verkkokaupasta tilattu, varastosta löytyvä polkupyörä lähetetään 1-2 arkipäivän kuluessa. Käytämme toimitukseen Matkahuollon palvelua. Voit valita kassalla sinulle parhaiten sopivan noutopisteen. Voit myös noutaa tilauksesi myymälästämme.

Hinnat:
Nouto myymälästä: 0,00 €
Matkahuollon Bussipaketti: 25,00 € 
Matkahuollon Kotijakelu: 50,00 €

Ilmaisen toimituksen rajat:
Matkahuollon Bussipaketti: 1000,00 € >
Matkahuollon Kotijakelu: 2000,00 € >
Moottori: Specialized Turbo Full Power System 2.2
Akku: 500 Wh
Näyttö: Specialized TCU, Bluetooth/ANT+

Runko

  • Runko: Specialized M5 Premium -alumiini
  • Geometria: 29 Trail
  • Vaijerireititys: Sisäinen
  • Takanavan leveys: Boost, 148 mm
  • Linkun laakerointi: Kasettilaakerit

Jousitus

  • Etuhaarukka: Rock Shox 35 Silver TK, TurnKey
  • Joustomatka edessä: 160 mm
  • Takaiskari: RockShox Deluxe Select
  • Takaiskarin mitta: 52.5 x 210 mm
  • Joustomatka takana: 150 mm

Sähköjärjestelmä

  • Moottori: Specialized Turbo Full Power System 2.2
  • Akku: Specialized M2-500, alaputkeen integroitu, 500 Wh
  • Ohjainyksikkö: Specialized TCU, ohjaintankokaukosäädin
  • Laturi: Custom, 42 V / 4A
  • Voimansiirto
  • Takavaihtaja: SRAM NX Eagle, 12 vaihdetta
  • Vaihdevipu: SRAM NX Eagle, single-click, 12 vaihdetta
  • Eturatas: SRAM X-Sync Eagle, 32t, terästä, 104 BCD
  • Rataspakka: Shimano SLX, 10-45t
  • Ketju: Shimano SLX
  • Kammet: Praxis M30

Jarrut

  • Jarrut: SRAM Guide RE, nelimäntäiset hydrauliset levyjarrut
  • Jarrulevyt: SRAM, 200 mm

Kiekot ja renkaat

  • Sisärenkaat: Standard, prestaventtiili
  • Eturengas: Specialized Butcher GRID TRAIL, 2Bliss Ready, 29x2.6"
  • Takarengas: Specialized Eliminator GRID TRAIL, 2Bliss Ready, 29x2.3"
  • Vanteet: Roval, alumiinia, tubeless ready, sisäleveys 30 mm
  • Takanapa: Alumiinia, suljetut kasettilaakerit, 12x148 mm akseli
  • Etunapa: Alumiinia, suljetut kasettilaakerit, 110x15 mm akseli
  • Puolat: DT Swiss, 28/28 kpl

Ohjaamo

  • Ohjainkannatin: Trail, alumiinia, 35 mm tangolle
  • Satulatolppa: TranzX, hissitolppa
  • Kädensijat: Specialized Trail
  • Satula: Specialized Body Geometry Bridge, teräskiskot
  • Ohjaintanko: Specialized, 6061-alumiinia, leveys 780 mm

Lisätiedot

Merkki

Specialized

Moottori

Specialized

Värit

Black / Gloss Tarmac / Smoke, Brassy Yellow, Clay / Black / Flake Silver

Koot

S, M, L, XL

Rengaskoko

29"

Runkotakuu

Elinikäinen (1. omistaja)

Komponenttien takuu

2 vuotta

Maalitakuu

2 vuotta

Jos haluamaasi tuotetta ei juuri nyt olisikaan saldoilla, se saattaa silti olla tilattavissa. Jos haluat tiedustella kaupasta puuttuvaa tuotetta tai sen koko- tai väriversiota, täytä oheinen lomake niin selvitämme asian! Voit käyttää lomaketta mihin tahansa kysymykseen. Vaihda aihe halutessasi tuotenimestä joksikin muuksi.
Pelkkä ajajan kokonaispituus ei aina riitä sopivan koon määrittämiseen. Myös raajojen pituuksilla, liikkuvuudella, pyörän ajatellulla käyttötarkoituksella on oma roolinsa yhtälössä. Geometriatiedot helpottavat eri pyörämallien vertailua.
Emäputken pituus (tai korkeus) vaikuttaa ohjaintangon korkeuteen. Yleensä emäputken yläreunan ja ohjainkannattimen välissä on holkkeja, joiden avulla ohjaintangon korkeutta voi hienosäätää.
Keskiön pudotus kertoo kuinka paljon keskiö on alempana kuin napojen akseleiden väliin vedetty vaakasuora linja.  Matalampi keskiö madaltaa pyörän painopistettä ja vakauttaa ajamista. Kääntöpuolena polkimilla on suurempi todennäköisyys osua kiviin maastoajossa.
Rungon seisomakorkeus (standover) antaa osviittaa siitä, minkä pituinen jalan sisämitan tulisi olla, että pyörän päältä voi laskeutua alas ongelmitta.
Vastoin yleisiä uskomuksia, pelkkä lyhyt takahaarukka ei tee pyörästä ketterää kääntymään. Lyhyt takahaarukka helpottaa keulan keventämistä, joka voi olla hyvä tai huono asia riippuen pyörästä ja ajotyylistäsi. Takahaarukan pituus vaikuttaa omalta osaan siihen, mihin kohtaa pyörää ajaja asettuu pituussuunnassa.
Akseliväli kertoo vaakasuoran mitan etu- ja taka-akselin keskikohtien välillä. Pidempi akseliväli tekee pyörästä vakaamman ajaa. Moderneissa maastopyörissä käytetään pitkiä akselivälejä, sillä siitä ei ole ajettavuudelle haittaa kunhan geometria on muuten kunnossa.
Satulakulma kertoo satulaputken (pystyputki) kulman suhteessa maahan. Moderneissa pyörissä käytetään melkko jyrkkiä kulmia ajajan asettamiseksi mahdollisimman lähelle keskiölinjaa polkemisen tehokkuuden parantamiseksi.
Satulaputken pituutta käytetään usein ilmaisemaan rungon kokoa. Satulaputki mitataan usein keskiön keskeltä satulaputken päähän (C-T). Jotkut valmistajat käyttävät myös virtuaalista mittaa, jolloin mittaus tapahtuu keskiöstä oletettuun vaakasuoraan linjaan. 
Efektiivinen vaakaputki on vaakasuora linja emäputken keskeltä satulaputken keskelle. Jos reach-mittaa ei ole saatavilla, efektiivisen vaakaputken mittaa voidaan käyttää eri pyörien vertailussa.
Rungon ulottuvuus, eli reach mitataan vaakasuoraan keskiöakselin keskilinjasta emäputken yläreunan keskelle. Reach-mitta vaikuttaa mm. ajoasennon pituuteen. Reachin avulla eri runkojen vertailu on tehokasta, sillä se jättää huomiotta satulakulman vaikutuksen mittaan. Emäputken pituuden ja ohjauskulman vaikutus kannattaa kuitenkin huomioida.
Rungon korkeus, eli stack mitataan pystysuorassa linjassa keskiön keskilinjalta emäputken yläreunaan. Yleistäen voidaan sanoa, että mitä korkeampi stack-mitta, sitä pystympi ajoasento on lähtökohtaisesti.
Ohjauskulma kertoo maan ja rungon emäputken välisen kulman. Loiva kulma hidastaa ohjausta, mutta on vakaampi alamäissä ja kovissa vauhdeissa. Jyrkempi kulma nopeuttaa ohjausta ja vastaavasti saa pyörän tuntumaan kiikkerämmältä kovissa vauhdeissa.
S
M
L
XL
Rungon koko
38 cm
Pystyputki (B)
380 mm
Vaakaputki (C)
577 mm
Satulakulma (D)
75.04°
Ohjauskulma (E)
66.04°
Emäputki (F)
95 mm
Takahaarukka (G)
455 mm
Akseliväli (H)
1182 mm
Stack (I)
606 mm
Reach (J)
415 mm
Seisomakorkeus (K)
760 mm
Keskiön pudotus (L)
27 mm
Rungon koko
41 cm
Pystyputki (B)
410 mm
Vaakaputki (C)
600 mm
Satulakulma (D)
74.79°
Ohjauskulma (E)
66.04°
Emäputki (F)
95 mm
Takahaarukka (G)
455 mm
Akseliväli (H)
1202 mm
Stack (I)
606 mm
Reach (J)
435 mm
Seisomakorkeus (K)
760 mm
Keskiön pudotus (L)
27 mm
Rungon koko
45.5 cm
Pystyputki (B)
455 mm
Vaakaputki (C)
631 mm
Satulakulma (D)
74.78°
Ohjauskulma (E)
66.04°
Emäputki (F)
125 mm
Takahaarukka (G)
455 mm
Akseliväli (H)
1235 mm
Stack (I)
634 mm
Reach (J)
455 mm
Seisomakorkeus (K)
781 mm
Keskiön pudotus (L)
27 mm
Rungon koko
50.5 cm
Pystyputki (B)
505 mm
Vaakaputki (C)
664 mm
Satulakulma (D)
74.14°
Ohjauskulma (E)
66.04°
Emäputki (F)
140 mm
Takahaarukka (G)
455 mm
Akseliväli (H)
1266 mm
Stack (I)
647 mm
Reach (J)
480 mm
Seisomakorkeus (K)
787 mm
Keskiön pudotus (L)
27 mm

Miksi Turbo Levo?

Härskejä alamäkiä ja jyrkkiä nousuja? Todellakin! Specialized Turbo Levo on täysverinen trail-täysjousto. Turbo Levossa on alumiinista valmistettu, epäsymmetrisen rakenteen omaava runko ja takahaarukka. 29 Trail -geometria varmistaa, että pyörä on tasapainoinen yhdistelmä suorituskykyä ja mukavuutta. Rungon ulottuvuutta on pidennetty, takahaarukka pidetty ketterän lyhyenä ja matala painopiste on säilytetty. Ohjauskulmaa on loivennettu hallittavuuden parantamiseksi kovissa nopeuksissa ja vastaavasti satulakulmaa jyrkennetty nousujen tehostamiseksi. Jousituksen kinematiikkaa on kehitetty reagoimaan herkemmin pieniin iskuihin ja samalla säilytetty sen kyky vastaanottaa suuria tärskyjä. Turbo Levo on siis huippuunsa viritetty kokonaisuus.

Turbo Levon Specialized 2.2 -sähkömoottori vahvistaa jalkojesi tuottamaa voimaa hulppeat 410 %. Uudessa moottorissa on entistä parempi hyötysuhde ja se on edeltäjäänsä 15 % pienempi ja 11 % kevyempi. Siinä on ominaisuuksia, joita monissa sähköpyörämoottoreissa ei ole, kuten välitön vedon kytkeytyminen. Kaksoisvapaarattaalla toteutettu rakenne kytkee moottorin sisäisen vaihteiston pois kun suurin avustusnopeus saavutetaan. Moottori antaa tehoa hiljaisesti, saumattoman pehmeästi ja tasaisesti - myös huippunopeuksissa. Hienosti integroidussa M2-akussa riittää virtaa pitkällekin maastolenkille. Voit huolehtia virran riittävyydestä käyttämällä Specialized Mission Control -sovellusta. Sovellus säätelee virrankulutusta ja varmistaa, että akkua riittää asetetuksi ajaksi. Enemmän kilometrejä, enemmän hauskanpitoa metsäpoluilla.

MYYMÄLÄN AUKIOLOAJAT

Maanantai:    
    10.00 - 18.00
Tiistai:    
    10.00 -18.00
Keskiviikko:    
    10.00 - 18.00
Torstai:    
    10.00 - 18.00
Perjantai:    
    10.00 - 18.00
Lauantai:
    10.00 -14.00
Sunnuntai:
    Suljettu

Asiakaspalvelu

09 292 2799
jarvenpaanfillarihuolto@elisanet.fi
Sulje (X)
Ylös
starmenuchevron-up-circle
Ostoskori
Ostoskorisi on tyhjä

Näyttää siltä, ettet ole vielä tehnyt valintaasi.