0,00 

Cart

Secure checkout
0

Usein kysyttyä

Olemme koonneet tälle sivulle meille tulevia yleisimpiä kysymyksiä vastauksineen. Jos arkistosta ei löydy vastausta kysymykseesi ota meihin yhteyttä niin autamme!
OTA YHTEYTTÄ

Verkkokauppa

Kauanko pyöräni toimituksessa menee?

Varastosta löytyvät tuotteet pyritään lähettämään 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksen maksun vahvistumisesta. Kun pyörä on pakattu, se toimitetaan Matkahuollon kuljetettavaksi. Toimitusosoitteesta riippuen Matkahuollon kuljetus saapuu useimmiten 1-4 arkipäivässä lähetyksestä.

Entä jos haluan palauttaa tilaamani pyörän?

Vaikka uskommekin, että tuotesivujemme tietojen perusteella osaat ostaa itsellesi ja omaan käyttöösi soveltuvan pyörän, sinulla on lakisääteinen oikeus palauttaa ostamasi tuote. Mahdollisessa palautustapauksessa, olethan meihin yhteydessä 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta palautuksen sopimiseksi. Huomioi myös, palautettavaa tuotetta ei saa ottaa käyttöön ja että se on myytävissä uutena. Kiinnitä myös huomiota huolelliseen pakkaukseen. Tuotteen käytöstä tai puutteellisesta pakkauksesta johtuvien vauroiden arvonalenema vähennetään hyvitettävästä summasta. Palautuksesta koituvat lähetyskulut vähennetään hyvitettävästä summasta. Palautustapauksissa, ota meihin yhteyttä puhelimitse numeroon 09 292 2799 tai sähköpostitse osoitteessa jarvenpaanfillarihuolto@elisanet.fi sopiaksesi palautusprosessista.

Tarvitseeko tilaamani pyörä koota?

Verkkokaupasta Matkahuollon toimituksella tilatut pyörät pakataan ja suojataan huolellisesti. Joskus suojaaminen vaatii, että pyörää puretaan hieman. Saatat siis joutua asentamaan etupyörän, polkimet, ohjaintangon ja satulaputken paikalleen ennen ajoon lähtöä. Joissain tapauksissa pyörä voidaan toimittaa täysin koottuna jolloin joudut asentamaan vain polkimet. Saat pikaohjeen pyörän kokoamiseen tilauksesi mukana. Kaikki myymämme pyörät puretaan paketista, kootaan ajokuntoon, tarkistetaan ja säädetään ennen niiden pakkaamista lähettämistä varten. Myymälästä ostettavat ja noutona tilatut pyörät toimitetaan aina ajokuntoisina ja säädettyinä.

Mitä maksuvaihtoehtoja teillä on?

Käytämme verkkokaupassamme Paytrailin maksuvälityspalvelua, jonka kautta maksuvaihtoehtoina ovat mm. verkkomaksut kotimaisista pankeista, debit- ja luottokorttimaksut, MobilePay sekä Collectorin ja Jouston osamaksuvaihtoehdot. Myymälässä asioidessasi voit maksaa debit-korteilla, Visa- ja MasterCard -luottokorteilla sekä tietysti käteisellä. Jos etsit edullista osamaksuvaihtoehtoa, myymälässämme on käytössä Resurs Bank-luottovaihtoehdot.

Tuotteet

Minkälainen takuu pyörässäni on?

Eri runkovalmistajat antavat pyörilleen eripituisia runkotakuita. Pyörässä käytettävät komponentit, kuten vaihteet, ovat komponenttivalmistajien takuun piirissä. Komponenttien takuu on järjestäen 2 vuotta alkuperäisestä ostopäivästä lukien. Alla ovat edustamiemme pyörämerkkien runkotakuut.

Specialized - Elinikäinen pyörän alkuperäiselle omistajalle
Crescent - 10 vuotta
Monark - 10 vuotta
Helkama - 5 vuotta
KTM - 5 vuotta
Nishiki - 5 vuotta
Felt - 5 vuotta
Cube - 6 vuotta (alumiinirunkoiset)

Kuinka usein pyörääni pitää huoltaa?

Pyörän huollontarve riippuu luonnollisesti sen käytöstä. Uuden pyörän ensimmäinen huolto tulisi suorittaa kun sillä on ajettu noin 300-500 kilometriä. Tämäkään ei ole kiveen hakattu totuus, sillä aktiivisessa maastokäytössä oleva pyörä vaatii ensihuollon aiemmin kuin rauhallisessa kaupunkikruisailussa käytettävä fillari. Ensihuollossa tulisi tarkastaa ja tarvittaessa säätää puolausten kireys, vaihteet, jarrut, ohjainlaakeri, napojen laakerit ja kaikki ruuvit sekä mutterit.

Aktiivisessa käytössä oleva pyörä olisi hyvä huoltaa tai huollattaa ainakin kerran vuodessa. Tarvittava huollon laajuus riippuu ajomäärästä ja omatoimisen ylläpidon huolellisuudesta. Ympärivuotisessa käytössä olevalle pyörälle ei ole pahitteeksi kaksikin huoltoa vuodessa. Tiesuola ja lika tuppaavat kuluttamaan voimansiirtoa tehokkaasti. Keskimoottorisen sähköpyörän voimansiirron komponentit (ketju + rattaat) kuluvat tavallisia pyöriä nopeammin.

Maastopyörien jousitusosien ja hissitolppien suhteen kannattaa noudattaa valmistajien suosituksia huoltoväleistä. Iskaritkin kannattaa huollattaa vähintään kerran vuodessa.

Tutustu huoltopalveluihimme tästä.

Mitä tuotetakuu kattaa?

Takuu kattaa tuotteen mahdolliset materiaali- ja valmistusvirheet. Takuu ei korvaa vaurioita jos ne johtuvat jostakin seuraavista seikoista:
- Huollon laiminlyönti
- Normaali kuluminen
- Väärä käyttö
- Kaatumisesta tai muusta onnettomuudesta johtuva vaurio
- Tuotteen tai sen osan omatoiminen muokkaaminen
- Epäsopivan komponentin käytön aiheuttama vika

Huomioithan, että esimerkiksi pyörän rungon maalaaminen voi mitätöidä sen runkotakuun, vaikka se ajallisesti olisikin vielä voimassa. Jos sinulla on kysyttävää takuusta tai reklamaatioasia, ota meihin yhteyttä.

Minkälainen pyörä minun pitäisi hankkia?

Pyörän valinnan tulisi lähteä sen käyttötarkoituksesta. Aiotko pyöräillä töihin joka päivä säästä piittaamatta? Ajatko pelkästään hikilenkkejä asfaltilla? Haluatko lähteä metsäpoluille kaahailemaan vai ajella vain silloin tällöin lasten kanssa puistoon? Yksi pyörä ei sovellu kaikkeen, mutta monipuolisiakin vaihtoehtoja on saatavilla. Olemme koostaneet pienen osto-oppaan helpottaaksesi navigointia eri pyörätyyppien viidakossa, tutustu oppaaseen tästä.

Sähköpyörät

Milloin sähköpyörän akku pitää ladata?

Kaikissa mallistomme sähköpyörissä käytetään litiumioniakkuja. Litiumioniakkua ei tarvitse välillä "purkaa", joten voit ladata akun aina kun se on tarpeen. On itse asiassa parempikin, jos vältät akun purkautumista täysin, mutta ei senkään tapahtumisesta tarvitse huolehtia.

Kuinka kauan akun lataaminen kestää?

Tarkka latausaika riippuu sekä akun kapasiteetista että käytettävästä laturista. Yleisesti mallistomme sähköpyörissä latausaika tyhjästä täyteen vaihtelee noin 4 ja 6,5 tunnin välillä. Muista myös käyttää lataamiseen alkuperäistä, akkusi kanssa yhteensopivaa laturia. Akkua ei tulisi jättää valvomattomaksi lataukseen.

Miten säilytän sähköpyöräni akkua?

Vaikka nykyaikaiset akut kestävät säilytystä useissa eri lämpötiloissa, suosittelemme että akun pitkäaikainen varastointi (kuukausia) suoritetaan 10-20 celsiusasteen lämpötilassa. Akku säilyy parhaiten, kun lataat sen noin 60-70 %:iin täydestä. Erityisen pitkissä säilytyksissä akun varaustilaa kannattaa aina välillä tarkastella ja ladata tarvittaessa.

Miten huollatan sähköpyörääni?

Sähköavusteisissa pyörissä käytettävät komponentit ovat suurelta osin samoja kuin "luomupyörissäkin". Joissain pyörämalleissa voidaan käyttää sähköpyöräspesifejä osia, kuten vahvistettuja ketjuja. Sähköpyörien huolto-ohjelmat ovat pitkälti samoja kuin tavallistenkin pyörien, tosin huollettavia ja tarkastettavia kohteita on hieman enemmän. 

Sähköpyörien huollossa mekaanisten osien tarkistuksen ja säädön lisäksi suoritetaan myös ohjelmistopäivityksiä ja diagnosointia tarvittaessa. Myös moottorin, akun ja johtojen kiinnityksiin kiinnitetään huomiota. Pääasiassa kesäkäytössä olevalle sähköpyörälle riittää perusteellinen huolto kerran vuodessa. Ketjun ja rattaiden kuluminen on yleensä tosin nopeampaa kuin ilman sähköavustusta varustetuissa fillareissa.
cartmagnifiercrossmenuchevron-down