0,00 

Cart

Secure checkout
0

Huolto

Kuten yrityksemme nimestä saattaa arvata, polkupyörien huollot ja korjaukset ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan toimintamme keskiössä. Olipa kyseessä pikainen rengasrikko tai tarve mittavammalle kunnostusprojektille, et ole pyöräsi kanssa yksin. Me otamme mielellämme työn alle kaikki fillarit ikään ja merkkiin katsomatta. Osaamme myös tarvittaessa avata suumme ja kertoa jos pyörän korjaaminen ei enää ole kannaltasi taloudellisesti järkevää. Silloin etsimme kanssasi parhaan mahdollisen vaihtoehdon.

Huoltomme toimii ilman ajanvarausta. Voit siis tuoda pyöräsi huoltoon kun se itsellesi parhaiten sopii. Huoltojen toimitusaika vaihtelee sesongin ja työmäärän mukaan. Pienet työt, kuten renkaanvaihdot saat usein takaisin jo jättöpäivänä. Suuremmissa huolloissa saat toimitusaika-arvion pyörää tuodessasi. Teemme joka tapauksessa kaikkemme, että pyöräsi on nopeasti taas ajossa ja entistä ehompana!  Tutustu huoltopaketteihimme ja tarjoamiimme huoltopalveluihin alta.
Kaikki huoltohinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 %). Hinnat ovat työhintoja, huolto- ja korjaustöissä käytettävät varaosat veloitetaan erikseen. Sähköpyörien huollot sisältävät samat toimenpiteet kuin muutkin pyörät ja lisäksi moottorin johdotukset tarkistetaan, akun ja moottorin kiinnitys tarkistetaan sekä ajetaan diagnostiikkaraportti ja uusimmat päivitykset (Shimano, Bosch, Yamaha, Specialized). 

Huoltopaketit

Ensihuolto
Vanteiden rihtaus, napojen säätö, vaihteiden ja jarrujen säätö, kaikkien toimintojen tarkastus, ruuvien ja muttereiden kiristys, tarvittavat voitelut.
Hinnat
1-8-vaihteinen peruspyörä – 69.00
Ketjuvaihteinen pyörä – 79.00
Sähköpyörä – 89.00
Kevyt vuosihuolto
Vanteiden tarkistus, vaihteiden ja jarrujen säätö, ruuvien ja muttereiden kiristys, tarvittavat voitelut.
Hinnat
1-8-vaihteinen peruspyörä – 55.00
Ketjuvaihteinen pyörä – 65.00
Sähköpyörä – 75.00
Vuosihuolto
Vanteiden rihtaus, napojen säätö, vaihteiden ja jarrujen säätö, kaikkien toimintojen tarkastus, ruuvien ja muttereiden kiristys, tarvittavat voitelut.
Hinnat
1-8-vaihteinen peruspyörä – 89.00
Ketjuvaihteinen pyörä – 109.00
Sähköpyörä – 129.00
Vuosihuolto Plus
Pyörän pesu, vanteiden rihtaus, napojen säätö, vaihteiden ja jarrujen säätö, kaikkien toimintojen tarkastus, ruuvien ja muttereiden kiristys, tarvittavien kohteiden voitelut.
Hinnat
1-8-vaihteinen peruspyörä – 109.00
Ketjuvaihteinen pyörä – 129.00
Sähköpyörä – 149.00
Täyshuolto
Pyörän pesu, vanteiden rihtaus, napojen ja ohjain- laakerin huolto, keskiön huolto / kierteiden rasvaus, vaihteiden ja jarrujen säätö, kaikkien toi- mintojen tarkastus, ruuvien ja muttereiden kiristys, tarvittavien kohteiden voitelut.
Hinnat
1-8-vaihteinen peruspyörä – 220.00
Ketjuvaihteinen pyörä – 220.00
Sähköpyörä – 249.00

Rengastyöt

Renkaanvaihto (etu) – 20.00
Renkaanvaihto (taka) – 20.00
Renkaanvaihto (irtopyörä) – 10.00
Renkaanvaihto (napamoottori) – 33.00
Renkaanvaihto (tubeless) – 29.00
Renkaanvaihto (tubeless) (irtopyörä) – 30.00
Renkaanvaihto (koteloitu ketjusuoja) – 33.00
Tubelessmuunnos (hinta / rengas) sis. litkun – 35.00
Renkaanvaihto (tuubirengas) – 35.00
Renkaanvaihto (erikoispyörä) – 25.00

Vanne- ja napatyöt

Vanteen rihtaus – 35.00
Kiekon puolaus ja rihtaus – 75.00
Vannekehän tai navan vaihto – 75.00
Etunavan huolto – 29.00
Takanavan huolto (1-v) – 49.00
Takanavan huolto (3-8-v) – 65.00
Takanavan huolto (ketjuvaihteinen) – 40.00
Navan kasettilaakereiden vaihto – 45.00

Jarrutyöt

Jarrupalojen vaihto (hinta / jarru) – 20.00
Levyjarrupalojen vaihto (hinta / jarru) – 25.00
Jarrulänkien vaihto (hinta / pää) – 35.00
Levyjarrun asennus (ulkoinen letkureititys) – 35.00
Levyjarrun asennus (sisäinen letkureititys) – 40.00
Levyjarrun ilmaus (hinta / jarru) – 30.00
Jarruvaijerin vaihto – 20.00
Jarruvaijerin vaihto (sisäinen reititys) – 30.00
Levyjarrukorvakkeen rotsaus – 30.00

Vaihteistotyöt

Takavaihtajan asennus / vaihto – 35.00
Etuvaihtajan asennus / vaihto – 30.00
Takavaihtajan korvakkeen vaihto – 25.00
Vaihteiden säätö – 25.00
Vaihdevaijerin vaihto – 25.00
Vaihdevaijerin vaihto (sisäinen reititys) – 35.00
Ketjun vaihto – 25.00
Ketjun ja rataspakan vaihto – 40.00
Ketjun ja takarattaan vaihto (napavaihteinen) – 25.00
Vaihdevivun vaihto – 30.00
Vaihde- / jarrukahvan vaihto (maantie) – 55.00
Shimano Di2-ohjelmistopäivitys – 30.00

Kampi- ja keskiötyöt

Kampisarjan vaihto – 35.00
Eturattaan vaihto – 35.00
Polkimien vaihto – 10.00
Kasettikeskiön vaihto – 40.00
Keskiön vaihto (ulkopuoliset kupit) – 39.00
Keskiön vaihto (Pressfit, BB30) – 45.00
Keskiön huolto (Fauber) – 60.00

Sähköpyörätyöt

Sähköpyörän päivitys / diagnostiikka – 20.00
Näytön tai johdon vaihto – 45.00
Integroidun valon asennus – 50.00
Renkaanvaihto (napamoottori) – 29.00

Ohjaamotyöt

Satulan vaihto – 10.00
Hissitolpan asennus – 49.00
Ohjainlaakerin huolto – 30.00
Ohjainlaakerin vaihto – 40.00
Etuhaarukan vaihto – 49.00
Haarukan kaulaputken lyhennys – 30.00
Ohjainkannattimen vaihto – 20.00
Ohjaintangon vaihto (vakio / MTB) – 30.00
Ohjaintangon vaihto (maantie) – 65.00
Ohjaintangon vaihto (triathlon) – 70.00
Kädensijojen vaihto – 10.00
Tankonauhojen vaihto – 25.00
Ohjaintangon lyhennys (vakio / MTB) – 20.00
Triathlonlisätankojen asennus – 25.00

Lisävarusteasennukset

Kiinteän runkolukon asennus – 15.00
Lokasuojasarjan asennus – 39.00
Kiinteän etukorin asennus – 25.00
Tavaratelineen asennus – 25.00
Lasten turvaistuimen asennus – 25.00
Dynamovalon asennus – 20.00
Mittarin asennus – 15.00
Ketjusuojan asennus (pikakiinnitteinen) – 15.00
Ketjusuojan asennus (täyspitkä, kiinteä) – 35.00
Lasten apupyörien asennus – 15.00

Muut työt

Kirjallinen korjausarvio – 39.00
Rungon vaihto – 200.00
Pyörän kasaus irtorungosta – 200.00
Turvalukon murto – 20.00

Pidä pyörästäsi huolta

Alta löydät vinkkejä, joilla pidennät polkupyöräsi käyttöikää ja pidennät huoltoväliä. Säännöllistä, ammattimaista huoltoa ne eivät toki korvaa. Osa vinkeistä voi tuntua itsestäänselviltä, mutta kokemuksemme huoltoon tulevista pyöristä on osoittanut, että niitä voi olla hyvä kerrata.

Renkaat

Kiinnitä huomiota rengaspaineisiin. Kaikkiin laadukkaisiin ulkorenkaisiin on merkitty kyseisen rengasmallin suosituspaineet, yleensä minimi ja maksimi. Oikealla painealueella pysytteleminen vaikuttaa paitsi renkaan käyttöikään, myös turvallisuuteen ja mukavuuteen. Liian pehmeä rengas vierii huonosti ja aiheuttaa turhaa rasitusta renkaan runkorakenteelle. Liian kova rengas taas menettää joustavuutensa ja heikentää ajomukavuutta. Jos pyörällä ei ajeta esimerkiksi talvella, renkaiden kannalta paras säiilytyspaikka on hieman viileässä. Lämpimässä ja kuivassa (esim. lämpöpatterin läheisyydessä) renkaan kumimateriaali hapertuu nopeasti. Huolehdi myös, että renkaissa on ilmaa myös säilytysjakson aikana.

Vinkki: Painemittarilla varustettu lattiapumppu on erittäin hyödyllinen hankinta. Kun renkaiden täyttö on vaivatonta, se tulee myös tehtyä riittävän usein.

Ketju

Ketjun voitelutarve on useimmille selvää, mutta todella usein näkee puutteellisia tai vastaavasti yliampuvia voitelusuorituksia. Kuiva, voitelematon ketju pitää epämiellyttävää kitinää ja ruostuu ajan myötä. Ketjua tulee siis voidella, mutta miten? Paras voitelutulos saavutetaan kun ketju on puhdas. Sprayöljyn suihkiminen usean millimetrin paksuisen kuonakerroksen päälle ei hirveästi auta. Markkinoilla on tehokkaita ketjunpesuaineita ja tarpeeksi karkeaa harjaa apuna käyttäen pinttyneimmänkin ketjun saa puhtaaksi.

Ketjuöljyjä on saatavana ajo-olosuhteiden mukaan, erikseen märälle ja kuivalle kelille. Kuivan kelin öljy ei kerää pölyä, mutta sitä pitää lisätä useammin. Märän kelin öljy taas pysyy ketjussa pidempään, mutta kerää likaa. Useat hankkivat talliinsa spraymallista yleisöljyä. Sprayöljykin käy mainiosti, kunhan muistaa voitelun jälkeen pyyhkiä ketjun pinnasta ylimääräisen öljyn pois. Näin ennaltaehkäistään liiallisen lian tarttumista ketjun pintaan.

Reagoi ajoissa

Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että pyörä alkaa joskus päästämään epämääräisiä ääniä, kuten naksumisia tai paukkumisia. Puuttumalla toimintahäiriöön aikaisin on mahdollista välttyä varsinaiselta rikkoontumiselta ja kustannusten nousulta. Alla on muutamia tarkistuskohtia, joita kannattaa käydä läpi säännöllisesti. Suosittelemme pyörän tuomista ainakin tarkastettavaksi jos havaitset jotain poikkeavaa.

Jarrut: Testaa jarrujen toiminta ennen jokaista ajoon lähtöä. Tarkasta jarrupalat silmämääräisesti. Onko kulutuspintaa vielä jäljellä?
Navat ja vanteet: Pyörivätkö pyörät suoraan, herkästi ja ilman jurnutusta? Onko pyöränlaakereissa tuntuvaa, sivusuuntaista välystä?
Poljinkeskiö: Ota poljinkammesta kiinni ja heiluta sivusuunnassa. Keskiössä ei pitäisi tuntua välystä.

Myös kaikki polkupyörän ruuvit ja mutterit kannattaa tarkastaa ja kiristää säännöllisesti.
cartmagnifiercrossmenuchevron-down